fredag, januari 28, 2011

Finaste fjordhästen


Var igår ute på nätet och tittade på alla fjordhingstar som var med i Nordfjordeid 2010. Detta är en årlig utställning i Norge där de ställer ut en massa fina fjordhingstar. Det var här Kim Hero "vann" ett år. Det är tradition för mig att gå in och dregla och önska att jag någon gång kan åka dit och uppleva detta IRL.

Det var verkligen en massa snygga hingstar. Men känslan som jag får är inte att jag vill gå och betäcka mitt sto på direkten (inte för att det ens går eftersom Birdie är en fånghäst). Nej, utan känslan dessa bilder förmedlar är: Nu vet ja exakt varför jag har en fjordhäst. Inte nog med att denna pikanta häst är söt som socker och får mitt hjärta att slå ett extra slag. Deras blicka och nobla hållning gör dem till en häst som står över alla andra. Lägg sedan till alla mina underbara erfarenheter av dessa envisa, ja, men otroligt glada och snälla hästar, och ja sen är jag fast för livet.

Det är bara att inse. I mitt stall, så länge jag har hästar, kommer det alltid stå minst en fjordhäst...


Birdie, du tar bort det gråa i min vardag!

Inga kommentarer: